SanDiegovy architektonické tipy (CZ)
2 posters
Strana 1 z 1
SanDiegovy architektonické tipy (CZ)
1) Stavte široké mosty. Trpaslíci netrpí přehnaným pudem sebezáchovy.
2) Mosty již neslouží jako opora pro jiné stavby než je most.
3) Při stavění zdí si dávejte pozor, aby se zedník nezazdil. Udělejte to tak, že za svou zdí navrhněte ještě jednu a pak ji 's'uspendujte.
4) Dlouhé mosty jsou méně náročné na materiály než stejně dlouhé pruhy podlahových dílců (floor).
5) Je vhodné mít izolovatelné dílny, pro případ že náladový trpaslík se zlomí.
Pokračování příště.
2) Mosty již neslouží jako opora pro jiné stavby než je most.
3) Při stavění zdí si dávejte pozor, aby se zedník nezazdil. Udělejte to tak, že za svou zdí navrhněte ještě jednu a pak ji 's'uspendujte.
4) Dlouhé mosty jsou méně náročné na materiály než stejně dlouhé pruhy podlahových dílců (floor).
5) Je vhodné mít izolovatelné dílny, pro případ že náladový trpaslík se zlomí.
Pokračování příště.
Re: SanDiegovy architektonické tipy (CZ)
Slibovaný vodopád!
Ze všeho nejdříve si rozmyslete, zda se vám chce (pokud ne tak nejste správní trpaslíci). Pak musíte najít vodu - pokud je jediná voda tak v jeskyni třicet pater pod vámi, tak to bude hutné. Varianta pro blízkou tekoucí vodu (řeka, potok):
1) ze všeho nejdříve zajistěte odtok. Místnost by měla vypadat asi nějak tak:
_________________________
|.....................................|
|.....................................|
|.............###..................|
|.............###..................|
|.............###..................|
|.....................................|
|_______________________D
| _ = zdi
. = podlaha
# = floor grate
D = Dveře
2) Pod floor grate musí být odtokový prostor na každé straně o políčko větší než je čtverec z floor grate (pro jistotu). Odtokový kanál udělejte cca dvě políčka široký
(schéma začátku odtoku)
______________
|...................|
|...................|
|...................|
|...................|
|_____......___|
::::::.|.....|:::::::
:::::::|WW|:::::::
:::::::|WW|:::::::
:::::::|WW|:::::::
::::::.|.....|:::::::
W = vodní kolo (dle potřeby)
: = neobjevené podzemí
3) Odtud vodu odveďte někam do pryč - ven z hory, do jeskyní... Vodní kola jsou zde jen doplněk.
4) Nyní přiveďte vodu nad svoji místnost s mřížkami, vodopád by měl padat ideálně doprostřed.
Pokud nemáte zdroj tekoucí vody:
5) Vodu budete muset vypumpovat - nejprve ručně a potom budete k pumpám moci připojit vodní kola u odtoku. Odtok také směřujte do pump - recyklujte vodu.
Gratuluji, máte svůj první vodopád.
Ze všeho nejdříve si rozmyslete, zda se vám chce (pokud ne tak nejste správní trpaslíci). Pak musíte najít vodu - pokud je jediná voda tak v jeskyni třicet pater pod vámi, tak to bude hutné. Varianta pro blízkou tekoucí vodu (řeka, potok):
1) ze všeho nejdříve zajistěte odtok. Místnost by měla vypadat asi nějak tak:
_________________________
|.....................................|
|.....................................|
|.............###..................|
|.............###..................|
|.............###..................|
|.....................................|
|_______________________D
| _ = zdi
. = podlaha
# = floor grate
D = Dveře
2) Pod floor grate musí být odtokový prostor na každé straně o políčko větší než je čtverec z floor grate (pro jistotu). Odtokový kanál udělejte cca dvě políčka široký
(schéma začátku odtoku)
______________
|...................|
|...................|
|...................|
|...................|
|_____......___|
::::::.|.....|:::::::
:::::::|WW|:::::::
:::::::|WW|:::::::
:::::::|WW|:::::::
::::::.|.....|:::::::
W = vodní kolo (dle potřeby)
: = neobjevené podzemí
3) Odtud vodu odveďte někam do pryč - ven z hory, do jeskyní... Vodní kola jsou zde jen doplněk.
4) Nyní přiveďte vodu nad svoji místnost s mřížkami, vodopád by měl padat ideálně doprostřed.
Pokud nemáte zdroj tekoucí vody:
5) Vodu budete muset vypumpovat - nejprve ručně a potom budete k pumpám moci připojit vodní kola u odtoku. Odtok také směřujte do pump - recyklujte vodu.
Gratuluji, máte svůj první vodopád.
Re: SanDiegovy architektonické tipy (CZ)
Na vodopád existuje ještě jedna možnost, která je ale poměrně složitá na realizaci.
To rozveselení z vodopádu totiž trpaslíci nedostávají, když vidí padající vodu, ale když se jich dotkne "mlha", kterou voda vytváří, když padá (vypadá to jako miasma v bleděmodrém). Další věc, kterou se v téhle souvisloti vyplatí vědět je, že šroubová pumpa (1x pipe section, 1x enormous corkscrew, 1x block, b-M-s), která je napojená na zdroj síly, zachytí padající kostku vody dřív, než se stihne rozlít, ale ne dřív, než stihne spadnout o jednu úroveň dolů a vytvořit mlhu.
Když uděláte v patře nad jídelnou čtyři pumpy do čtverce (čtverec bude 4x4, v rozích díry, uprostřed stran pumpy - ta nahoře bude pumpovat zleva doprava, ta vpravo zeshora dolů a tak dále; prostě budou, až poběží, prohánět dílek vody pořád dokola). K postavení tohohle musíte mít základní znalosti o fungování pump a větrných mlýnů / vodních kol.
V tomhle savu máme tuhle věc v jídelně postavenou, takže to tam můžete nastudovat.
To rozveselení z vodopádu totiž trpaslíci nedostávají, když vidí padající vodu, ale když se jich dotkne "mlha", kterou voda vytváří, když padá (vypadá to jako miasma v bleděmodrém). Další věc, kterou se v téhle souvisloti vyplatí vědět je, že šroubová pumpa (1x pipe section, 1x enormous corkscrew, 1x block, b-M-s), která je napojená na zdroj síly, zachytí padající kostku vody dřív, než se stihne rozlít, ale ne dřív, než stihne spadnout o jednu úroveň dolů a vytvořit mlhu.
Když uděláte v patře nad jídelnou čtyři pumpy do čtverce (čtverec bude 4x4, v rozích díry, uprostřed stran pumpy - ta nahoře bude pumpovat zleva doprava, ta vpravo zeshora dolů a tak dále; prostě budou, až poběží, prohánět dílek vody pořád dokola). K postavení tohohle musíte mít základní znalosti o fungování pump a větrných mlýnů / vodních kol.
V tomhle savu máme tuhle věc v jídelně postavenou, takže to tam můžete nastudovat.
Oglokoog- trpaslík
- Poèet pøíspìvkù : 2
Join date : 13. 11. 10
Age : 32
Re: SanDiegovy architektonické tipy (CZ)
Jednoduchý a (relativně) bezpečný způsob jak si zařídit studnu uvnitř pevnosti.
+
> Není potřeba žádné složité plánování
> Provoz je prakticky bezrizikový
> Obejde se zcela bez pump
-
> Je zapotřebí přítomnost tekoucí řeky/potoku na povrchu
> Je zde (drobné) riziko, že utopíte trpaslíka provádějícího poslední fázi
> Obdobně riskujete zaplavení pevnosti, pokud něco zvrtáte
***
Místnost se studnou
|_ = zdi
. = přirozená podlaha
F = konstruovaná podlaha překrývající otvor v zemi
0 = studna
D = dveře
___________
|................|
|.FFFFFFFFF.|
|.FFFF0FFFF.|
|.FFFFFFFFF.|
|____D_____|
Na tomto není moc co vysvětlovat - prostě vykopete velkou díru na místě budoucí studny.
-1 podlaží
R = rampa
# = díra
************ -> zde až ke kraji mapy a na konci tunelu dát příkaz "carve fortifications"
____|...|___
|RRRR...RRR|
|R######R|
|R######R|
|RRRRRRRRR|
Tohle patro je hodně důležité - ten tunel (přepad) musíte nahnat až na kraj mapy a na jeho konec označit pro "carve fortifications" (nejprve nutné kámen vyhladit) - slouží pro odtok přebytečné vody.
Pod otvor v tomto patře je nutné přívést vodu - zde nastává ten nebezpečný okamžik. Jedno patro přívodu vypadá takto:
U= rampa nahoru
D= rampa dolů
_____
|UUUU|
|DDDD|
Bohužel je nutné se tímto způsobem zespodu prokopat až do řeky/potoka. Z tohoto důvodu musíte v nultém patře (to je to se studnou) nechat únikovou cestu z jámy pro vaše kamenokopy. Hodně zdaru a minimálně katastrof přeje SanDiego.
+
> Není potřeba žádné složité plánování
> Provoz je prakticky bezrizikový
> Obejde se zcela bez pump
-
> Je zapotřebí přítomnost tekoucí řeky/potoku na povrchu
> Je zde (drobné) riziko, že utopíte trpaslíka provádějícího poslední fázi
> Obdobně riskujete zaplavení pevnosti, pokud něco zvrtáte
***
Místnost se studnou
|_ = zdi
. = přirozená podlaha
F = konstruovaná podlaha překrývající otvor v zemi
0 = studna
D = dveře
___________
|................|
|.FFFFFFFFF.|
|.FFFF0FFFF.|
|.FFFFFFFFF.|
|____D_____|
Na tomto není moc co vysvětlovat - prostě vykopete velkou díru na místě budoucí studny.
-1 podlaží
R = rampa
# = díra
************ -> zde až ke kraji mapy a na konci tunelu dát příkaz "carve fortifications"
____|...|___
|RRRR...RRR|
|R######R|
|R######R|
|RRRRRRRRR|
Tohle patro je hodně důležité - ten tunel (přepad) musíte nahnat až na kraj mapy a na jeho konec označit pro "carve fortifications" (nejprve nutné kámen vyhladit) - slouží pro odtok přebytečné vody.
Pod otvor v tomto patře je nutné přívést vodu - zde nastává ten nebezpečný okamžik. Jedno patro přívodu vypadá takto:
U= rampa nahoru
D= rampa dolů
_____
|UUUU|
|DDDD|
Bohužel je nutné se tímto způsobem zespodu prokopat až do řeky/potoka. Z tohoto důvodu musíte v nultém patře (to je to se studnou) nechat únikovou cestu z jámy pro vaše kamenokopy. Hodně zdaru a minimálně katastrof přeje SanDiego.
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru