Faktor zábavnosti
+2
ugraugra
Chrono741
6 posters
Strana 1 z 1
Faktor zábavnosti
Dwarf Fortress ztrácí na hratelnosti tím že je to Sandbox.
1.FAKTOR - Cíle
Každá hra prostě ztrácí hratelnost, protože nemá příběh a příslušné mise.Mise by mohli být ze začátku takové jednoduché, až tutoriálové (např. postavit pro pajzly 12 pokojů a udělat farmu).
A pak složitější, jako třeba zničit 3 nepřátelské pevnosti.
Odměny by mohli být formou achievementů, nebo by mohli být mise na čas, a vytvářet potom herní rekordy.
2.FAKTOR - Grafika
S grafikou bych nic nedělal, ale dnešní hráči jsou zvyklí na realistické modely. Správnej rozmazlenej hráč uvidí název této hry a co udělá? Samozřejmě hodí název do googlu obrázků, uvidí screeny a řekne si "lol DOSovky nepařím." Chtělo by to nějakou lepší reklamu, nějakou lepší propagaci hry, aby hráči skusili i něco jiného. Když vás napadne nějaký zajímavý nápad, nestyďte se ho říct, třeba díky vám přilákáme více hráčů.
3.FAKTOR - Multiplayer
V dnešní době jsou singleplayerovky prostě méně oblíbené, to co váže ke hře je pořádnej mulťák. No neříkejte, že byste si v DFku nezahráli mulťák. Nějakou kooperaci proti nájezdům goblinů, deathmatch kde by se všichni spikli proti vám, nebo třeba dva týmy po třech, které by se navzájem obléhali. Já bych si teda Multiplayer na DF přál.
1.FAKTOR - Cíle
Každá hra prostě ztrácí hratelnost, protože nemá příběh a příslušné mise.Mise by mohli být ze začátku takové jednoduché, až tutoriálové (např. postavit pro pajzly 12 pokojů a udělat farmu).
A pak složitější, jako třeba zničit 3 nepřátelské pevnosti.
Odměny by mohli být formou achievementů, nebo by mohli být mise na čas, a vytvářet potom herní rekordy.
2.FAKTOR - Grafika
S grafikou bych nic nedělal, ale dnešní hráči jsou zvyklí na realistické modely. Správnej rozmazlenej hráč uvidí název této hry a co udělá? Samozřejmě hodí název do googlu obrázků, uvidí screeny a řekne si "lol DOSovky nepařím." Chtělo by to nějakou lepší reklamu, nějakou lepší propagaci hry, aby hráči skusili i něco jiného. Když vás napadne nějaký zajímavý nápad, nestyďte se ho říct, třeba díky vám přilákáme více hráčů.
3.FAKTOR - Multiplayer
V dnešní době jsou singleplayerovky prostě méně oblíbené, to co váže ke hře je pořádnej mulťák. No neříkejte, že byste si v DFku nezahráli mulťák. Nějakou kooperaci proti nájezdům goblinů, deathmatch kde by se všichni spikli proti vám, nebo třeba dva týmy po třech, které by se navzájem obléhali. Já bych si teda Multiplayer na DF přál.

Chrono741- legendární trpaslík
- Poèet pøíspìvkù : 47
Join date : 09. 08. 10
Re: Faktor zábavnosti
DF není a nikdy nebude hra pro masy, ani nikdy nebyla tvořena s takovým cílem. Grafiku chápu jako výhodu, je to jakýsi první filtr na nooby co považujou crysis za vrchol hratelnosti. Díky tomu DF hrajou jen zkušenější hráči a ne 12ti letí fracci. Multiplayer to podle mě za pár let bude mít a nějakou kampaň budou moct přidat fanoušci.
ugraugra- rádce trpaslíků
- Poèet pøíspìvkù : 71
Join date : 21. 05. 10
Re: Faktor zábavnosti
No já bych chtěl , aby to hrálo víc čechů a aby to tu trochu víc žilo , jelikož neumím anglicky.

Chrono741- legendární trpaslík
- Poèet pøíspìvkù : 47
Join date : 09. 08. 10
Re: Faktor zábavnosti
Zdravím,
DF jsem začal hrát relativně nedávno (i když jsem poznal, co je to pravá DF fun). A dovolím si v něčem nesouhalsit - stejně jako je Angband (či Zangband) naprosto geniální dung, nidky a nikdo nepočítal s tím, že bude mít miliardovou uživatelskou základnu & online Mistrovství South Korea v prime-time.
Grafika může být problém, ale ... řekl bych jak pro koho - jak velmi rád zobecňuji, na tento případ "standardní hráč" prostě nepasuje, neb je jiná cílová skupina.
Multiplayer - asi to může být chyba, i když to jde ošetřit sdílením pevností (alespoň jak jsem vysledoval po netu) - ale zde nebudu soudit, koneconců jsem rozený SP hráč.
Celkem souhlasím s faktorem Cílů - v určitém okamžiku Sandbox přestane bavit. Ale vzhledem k tomu, v jaké verzi je hra, věřím, že jednou (ideálně až se jí naučím pořádně ovládat) budou cíle, vzrůstající obtížnost a spousta, spousta trpasličí zábavy :-)
DF jsem začal hrát relativně nedávno (i když jsem poznal, co je to pravá DF fun). A dovolím si v něčem nesouhalsit - stejně jako je Angband (či Zangband) naprosto geniální dung, nidky a nikdo nepočítal s tím, že bude mít miliardovou uživatelskou základnu & online Mistrovství South Korea v prime-time.
Grafika může být problém, ale ... řekl bych jak pro koho - jak velmi rád zobecňuji, na tento případ "standardní hráč" prostě nepasuje, neb je jiná cílová skupina.
Multiplayer - asi to může být chyba, i když to jde ošetřit sdílením pevností (alespoň jak jsem vysledoval po netu) - ale zde nebudu soudit, koneconců jsem rozený SP hráč.
Celkem souhlasím s faktorem Cílů - v určitém okamžiku Sandbox přestane bavit. Ale vzhledem k tomu, v jaké verzi je hra, věřím, že jednou (ideálně až se jí naučím pořádně ovládat) budou cíle, vzrůstající obtížnost a spousta, spousta trpasličí zábavy :-)
gotreg- zkušený trpaslík
- Poèet pøíspìvkù : 16
Join date : 13. 08. 10
Location : Praha
Re: Faktor zábavnosti
Multiplayer bych od DF ani nepozadoval. Na multak si spustte WoW, CoD, CaC a jine. Je prece takovejch skvelejch mp her. Me by se od DF v prvni rade libilo poradne uzivatelske rozhrani a zapojeni mysi. To by prilakalo vic lidi ke hre. Tutorial uz by to taky chtelo, hra by si ho zaslouzila. Mozna by nebyla spatna integrace nejakyho jednotnyho grafickyho balicku s tim, ze hardcore nadsenci by si ho v options mohli vypnout (zpet na ascii). Jednotna grafika by hre prospela, ascii hodne lidi desi a screenshoty na google je odrazuji. Co se tyce cilu, me prozatim preziti staci. Stale mam co objevovat a zdokonalovat.
Re: Faktor zábavnosti
To já se mám také ještě co učit. 
Ale vem si kdyby tam byl Mulťák bylo by to zábavnější než nějaký WoWko , ve WoWku je to prostě možnostně chabý oproti DF kde můžete dělat nespočet věcí. Teď nepomlouvám WoWko, ale říkám, že by do DFka pasoval skvělej mulťák.
PS:WoW je špatnej příklad, tam není Singl.

Ale vem si kdyby tam byl Mulťák bylo by to zábavnější než nějaký WoWko , ve WoWku je to prostě možnostně chabý oproti DF kde můžete dělat nespočet věcí. Teď nepomlouvám WoWko, ale říkám, že by do DFka pasoval skvělej mulťák.
PS:WoW je špatnej příklad, tam není Singl.

Chrono741- legendární trpaslík
- Poèet pøíspìvkù : 47
Join date : 09. 08. 10
Re: Faktor zábavnosti
No ano, cíle by se hodily. I když je v DF možné snad vše co si můžu přát, přestala mne velmi rychle bavit.
Poslední dobou mne nebaví skoro nic. Radši si tvořím svoje vlastní věci pro ostatní v naději, že to bude zábavné alespoň pro někoho jiného když už ne pro mně. Pokouším se o tvorbu deskových her, na internetu se snažím zprovoznit hru ve stylu DrD a po prázdninách chci vyzkoušet vlastní časopis (uvidíme jak se to ujme
). Jak vidíte plánů mám opravdu hodně (stejně tak času) a přesto by se nuda občas dala krájet.
Ale na druhou stranu jsem se u žádné hry nezasekl na víc než měsíc takže jsem jich vyzkoušel opravdu hodně a mám dost inspirace.
Držte mi palce, pokud se všechny mé plány vydaří, bude to super.
Tvoření věcí mne snad neomrzí
Poslední dobou mne nebaví skoro nic. Radši si tvořím svoje vlastní věci pro ostatní v naději, že to bude zábavné alespoň pro někoho jiného když už ne pro mně. Pokouším se o tvorbu deskových her, na internetu se snažím zprovoznit hru ve stylu DrD a po prázdninách chci vyzkoušet vlastní časopis (uvidíme jak se to ujme

Ale na druhou stranu jsem se u žádné hry nezasekl na víc než měsíc takže jsem jich vyzkoušel opravdu hodně a mám dost inspirace.
Držte mi palce, pokud se všechny mé plány vydaří, bude to super.
Tvoření věcí mne snad neomrzí

SirArag- trpasličí mudrc
- Poèet pøíspìvkù : 118
Join date : 23. 05. 10
Age : 31
Location : Zlín
Re: Faktor zábavnosti
tak ma napadlo teraz ze ku tym cielom by mozno patrilo aj toto: http://df.magmawiki.com/index.php/DF2010:Challenges
ked ta zacne nudit DF tak skus jedno z tohoto a podla mna o zabavu postarane
ked ta zacne nudit DF tak skus jedno z tohoto a podla mna o zabavu postarane
njssdfu- zkušený trpaslík
- Poèet pøíspìvkù : 17
Join date : 09. 08. 10
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru