začátečnické dotazy
5 posters
Strana 1 z 1
začátečnické dotazy
1. Jde nějak nastavit z jakého kamene se má něco např. v masonry vyrobit? Jedinný způsob, na který jsem přišel, je alespoň ovlivnění nejbližším skladištěm.
2. Jde kanál nebo jiný prostor zpátky zaplnit jinak než postavením zdí nebo cave-in?
2. Jde kanál nebo jiný prostor zpátky zaplnit jinak než postavením zdí nebo cave-in?
Awset Wrae- trpaslík
- Poèet pøíspìvkù : 4
Join date : 24. 06. 12
Re: začátečnické dotazy
1. Ne (nebo o tom nevím). Jedině jak píšešAwset Wrae napsal:1. Jde nějak nastavit z jakého kamene se má něco např. v masonry vyrobit? Jedinný způsob, na který jsem přišel, je alespoň ovlivnění nejbližším skladištěm.
2. Jde kanál nebo jiný prostor zpátky zaplnit jinak než postavením zdí nebo cave-in?
a) přes skladiště,
b) zakázat všechny ostatní kameny,
c) nanosit kameny, ze kterých má vyrábět, co nejblíž k jeho dílně
2) Ne (nebo o tom nevím). Taky ti vadí, když to je postaveno jako zeď ?
Rendorf- rádce trpaslíků
- Poèet pøíspìvkù : 91
Join date : 04. 10. 10
Re: začátečnické dotazy
2) asi to moc nepomůže, ale magma + voda = obsidián
Peasy- rádce trpaslíků
- Poèet pøíspìvkù : 75
Join date : 03. 06. 10
par dotazu :)
1. má smysl nějak řešit obranu (ať už opevnění, pasti nebo tréning armády) dokud jsem ve fázi stavění základních věci a nevím ještě, jestli trpaslíci přežijí první rok? U kolika trpaslíků v pevnosti je třeba se obávát nájezdů goblinů (to doufám ne, nechal jsem si v Legends Vieweru vyjet populace a kromě neagresivních zvířat jsou blízko jen koboldi ) nebo jiných potvor?
2. kdyby přece jen něco dorazilo, tak mám asi jedinou šanci a to vyplavit to z pevnosti, jak jsem někde četl.. to by sice šlo (mám tam jezírko relativně blízko vchodu a floodgates bych snad zvládl, ale jak to přesně funguje? Stihne trpaslík, co se prokope k vodě, utéct? Jak rychle voda teče a zaplaví všechny otevřené prostory? Vyplaví to běžné potvory nebo se jen namočí? A pokud to bude fungovat, jak dostat trpaslíky za druhou flood gate, aby je to nespláchlo taky?
3. někde jsem četl, že zvířata co dorazí s trpaslíky, je nejlepší porazit.. což bych teď možná udělal u koně a osla, ale mám podle změny statusu pocit, že už jsou braní jako mazlíci.. nebudou mít trpaslíci blbou náladu nebo ještě něco horšího?
4. a když jsme u toho, dá se nějak wagon rozštípat na dříví?
5. četl jsem jeden příběh o konci pevnosti, kdy se trpaslík zasebevraždil, hráč mu chtěl udělat pohřeb a trpaslíci odnesli tělo do kuchyně, kde se začalo rozkládat, díky tomu začali být zuřiví a pobíjet se... moc to nechápu, na všech anglických stránkách se píše v návodu, že je dobré vždy pohřbívat a tady to vedlo k zániku pevnosti.. proč ho vlastně nesli do kuchyně? Nějaký bug? Nebo jsou trpaslíci kanibalové? A stalo by se to kdyby tam bylo skladiště na corpses?
6. Podle návodu jsem si udělal farm plot a přikázal pěstovat houbičky.. ale nějak nerostou. Někde jsem četl, že se musí zavlažovat, ale přístup k řece (mimo pevnost, na povrchu) je, nějaké barely také jsou, takže by neměl být problém, ne? A krom toho ve videotutoriálu to rostlo snad bez zavlažování.. typ povrchu je clay.
7. Nevadí když vstup do pevnosti je jen tak vydolovaný přes mince do úbočí kopce a před vchodem jsou "upward slope" ? Nebude mít problém to vyjet karavana? A jak se řeší zabezpečení vchodu, když mám chodbu 3 dílky širokou? Dveře jdou dát jen na krajní, takže uprostřed zůstane díra
8. Jaký má praktický význam kuchyně? Chtěl jsem uvařit rybu a želvu, jediné věci které se asi budou rychle kazit (když teda nepočítám vnitřnosti křečka, s kterým si venku pohrála kočka a které nějaký úchyl přinesl do skladu), ale nemůžu si zvolit, co se bude připravovat, což je na dvě věci.
9. Proč není dobré, když je skladiště s jídlem moc velké?
Díky za odpovědi a omlouvám se, jestli jsou dotazy moc hloupé, jsem začátečník a i když jsem už pár hodin strávil louskáním návodů na webu, spoustu věcí pořád nechápu.
2. kdyby přece jen něco dorazilo, tak mám asi jedinou šanci a to vyplavit to z pevnosti, jak jsem někde četl.. to by sice šlo (mám tam jezírko relativně blízko vchodu a floodgates bych snad zvládl, ale jak to přesně funguje? Stihne trpaslík, co se prokope k vodě, utéct? Jak rychle voda teče a zaplaví všechny otevřené prostory? Vyplaví to běžné potvory nebo se jen namočí? A pokud to bude fungovat, jak dostat trpaslíky za druhou flood gate, aby je to nespláchlo taky?
3. někde jsem četl, že zvířata co dorazí s trpaslíky, je nejlepší porazit.. což bych teď možná udělal u koně a osla, ale mám podle změny statusu pocit, že už jsou braní jako mazlíci.. nebudou mít trpaslíci blbou náladu nebo ještě něco horšího?
4. a když jsme u toho, dá se nějak wagon rozštípat na dříví?
5. četl jsem jeden příběh o konci pevnosti, kdy se trpaslík zasebevraždil, hráč mu chtěl udělat pohřeb a trpaslíci odnesli tělo do kuchyně, kde se začalo rozkládat, díky tomu začali být zuřiví a pobíjet se... moc to nechápu, na všech anglických stránkách se píše v návodu, že je dobré vždy pohřbívat a tady to vedlo k zániku pevnosti.. proč ho vlastně nesli do kuchyně? Nějaký bug? Nebo jsou trpaslíci kanibalové? A stalo by se to kdyby tam bylo skladiště na corpses?
6. Podle návodu jsem si udělal farm plot a přikázal pěstovat houbičky.. ale nějak nerostou. Někde jsem četl, že se musí zavlažovat, ale přístup k řece (mimo pevnost, na povrchu) je, nějaké barely také jsou, takže by neměl být problém, ne? A krom toho ve videotutoriálu to rostlo snad bez zavlažování.. typ povrchu je clay.
7. Nevadí když vstup do pevnosti je jen tak vydolovaný přes mince do úbočí kopce a před vchodem jsou "upward slope" ? Nebude mít problém to vyjet karavana? A jak se řeší zabezpečení vchodu, když mám chodbu 3 dílky širokou? Dveře jdou dát jen na krajní, takže uprostřed zůstane díra
8. Jaký má praktický význam kuchyně? Chtěl jsem uvařit rybu a želvu, jediné věci které se asi budou rychle kazit (když teda nepočítám vnitřnosti křečka, s kterým si venku pohrála kočka a které nějaký úchyl přinesl do skladu), ale nemůžu si zvolit, co se bude připravovat, což je na dvě věci.
9. Proč není dobré, když je skladiště s jídlem moc velké?
Díky za odpovědi a omlouvám se, jestli jsou dotazy moc hloupé, jsem začátečník a i když jsem už pár hodin strávil louskáním návodů na webu, spoustu věcí pořád nechápu.
Uthor- Anonymní
Re: začátečnické dotazy
Tak 2) asi fungovat nebude.
Ad 3), oznacil jsem zvirata (ready for slaughter) a nic se nedeje (dlouho), pritom uz dochazi jidlo v pevnosti
6) uz je vyreseno, rostou, ale hodne pomalu.. akorat bohuzel za chvili dojde vsechno ostatni jidlo, takze je kuchar zacne varit a nebudou ani ty seminka takze nebude co sazet.. snazim se sbirat po okoli co se da, ale ted prislo 8 imigrantu vcetne dvou deti (takze ty pracovat nebudou ale jist ano, parada)
Koukam ze za 4 hodiny vstavam do prace, asi jsem se zblaznil..
Ad 3), oznacil jsem zvirata (ready for slaughter) a nic se nedeje (dlouho), pritom uz dochazi jidlo v pevnosti
6) uz je vyreseno, rostou, ale hodne pomalu.. akorat bohuzel za chvili dojde vsechno ostatni jidlo, takze je kuchar zacne varit a nebudou ani ty seminka takze nebude co sazet.. snazim se sbirat po okoli co se da, ale ted prislo 8 imigrantu vcetne dvou deti (takze ty pracovat nebudou ale jist ano, parada)
Koukam ze za 4 hodiny vstavam do prace, asi jsem se zblaznil..
Uthor- Anonymní
Re: začátečnické dotazy
Nezblaznil ses, od teto hry se tezko odchazi.
Jinak na otazky ti jiste nekdo aktivni odpovi, ja letim taky do prace
Jinak na otazky ti jiste nekdo aktivni odpovi, ja letim taky do prace
Re: začátečnické dotazy
1. Nájezdy se pořádají až když se o tvé pevnosti prosákne, že oplývá bohatstvím - kolik, to by se mělo dát nastavit v ini souboru (takže první rok bys nemusel mít moc velkej problém) - mě na podzim obvykle dorazila hromada trpaslíků, takže sestavit vojenskou jednotku nebyl až takovej problém (ale vyzbrojit je, to je jiná ...).
Trochu opruz jsou divoká zvířata, potulující se po krajině a děsící/vraždící plaché trpaslíky a taky zloději, ale jinak by to neměl být takový problém vydržet na posily.
2) Pokud něco dorazí, tak všechno co jde naverbuj do armády a oni to utlučou čepicema
Mě jednou dorazila Forgoten Beast a protože moji vojáci zrovna trénovali dřevěnými zbraněmi, tak ji jimi taky začali mlátit ... (ale nakonec ji dali )
Případně se zazdi v podzemí a až kolem pojede karavana lidi nebo trpů, tak se o to postarají ... (případně budeš mít spoustu věcí zdarma
3) Ze zabitého mazlíka asi špatnou náladu mít budou, ale tu by jim mohl spravit ten výborný steak, který tvůj kuchař uvaří
A jestli nejdou zabít, tak možná že mazlíci nejdou podříznout ... P.S. máš zaplýho řezníka ?
4) Dá. Ale je to přes "zrušit budovu"
5) Asi nějakej bug. Kus masa jako kus masa ne ? Každopádně je radši zkus pohřbít.
6) Nevím teď jak v poslední verzi, ale zavlažovat bylo potřeba pouze v případě, že jsi na pole neměl hlínu. Pokud se ti pole podařilo udělat, tak žádné další zavlažování by nemělo být potřeba.
A jestli nerostou, koukni se jaké je roční období a jestli jsi pro něj nastavil dané pěstování. A pokud nemáš semínka a zahradníka, tak taky neporostou. A semínka si kdyžtak nech dovést karavanou.
7) Karavana s vozem si nejsem jistej, případně k tobě začnou chodit jenom karavany s naloženými zvířaty, kteří jsou schopní projít kudykoliv.
Na chodbu 3 dílky širokou by byl asi nejlepší most (zdvihací by mohl na rozdíl od vysunovacího i chránit před odstřelováním nepřáteli před vchodem).
Praktický význam kuchyně je ten, že se v ní vaří a dobře uvařené jídlo je chutnější a zlapší náladu (možná).
Já jsem přestal rybařit, právě, kvůli té hromadě bordelu co z toho bylo (teď vařím jen pořádný stejky )
Přípravu konkrétního jídla můžeš docílit tím, že všechno ostatní zakážeš.
9) To jsi se dočetl kde ? A co je podle tebe "velké" ? Já jsem se svými 10x10 sklady neměl problém.
Trochu opruz jsou divoká zvířata, potulující se po krajině a děsící/vraždící plaché trpaslíky a taky zloději, ale jinak by to neměl být takový problém vydržet na posily.
2) Pokud něco dorazí, tak všechno co jde naverbuj do armády a oni to utlučou čepicema
Mě jednou dorazila Forgoten Beast a protože moji vojáci zrovna trénovali dřevěnými zbraněmi, tak ji jimi taky začali mlátit ... (ale nakonec ji dali )
Případně se zazdi v podzemí a až kolem pojede karavana lidi nebo trpů, tak se o to postarají ... (případně budeš mít spoustu věcí zdarma
3) Ze zabitého mazlíka asi špatnou náladu mít budou, ale tu by jim mohl spravit ten výborný steak, který tvůj kuchař uvaří
A jestli nejdou zabít, tak možná že mazlíci nejdou podříznout ... P.S. máš zaplýho řezníka ?
4) Dá. Ale je to přes "zrušit budovu"
5) Asi nějakej bug. Kus masa jako kus masa ne ? Každopádně je radši zkus pohřbít.
6) Nevím teď jak v poslední verzi, ale zavlažovat bylo potřeba pouze v případě, že jsi na pole neměl hlínu. Pokud se ti pole podařilo udělat, tak žádné další zavlažování by nemělo být potřeba.
A jestli nerostou, koukni se jaké je roční období a jestli jsi pro něj nastavil dané pěstování. A pokud nemáš semínka a zahradníka, tak taky neporostou. A semínka si kdyžtak nech dovést karavanou.
7) Karavana s vozem si nejsem jistej, případně k tobě začnou chodit jenom karavany s naloženými zvířaty, kteří jsou schopní projít kudykoliv.
Na chodbu 3 dílky širokou by byl asi nejlepší most (zdvihací by mohl na rozdíl od vysunovacího i chránit před odstřelováním nepřáteli před vchodem).
Praktický význam kuchyně je ten, že se v ní vaří a dobře uvařené jídlo je chutnější a zlapší náladu (možná).
Já jsem přestal rybařit, právě, kvůli té hromadě bordelu co z toho bylo (teď vařím jen pořádný stejky )
Přípravu konkrétního jídla můžeš docílit tím, že všechno ostatní zakážeš.
9) To jsi se dočetl kde ? A co je podle tebe "velké" ? Já jsem se svými 10x10 sklady neměl problém.
Rendorf- rádce trpaslíků
- Poèet pøíspìvkù : 91
Join date : 04. 10. 10
Re: začátečnické dotazy
Diky moc.. s temi zviraty je to pravda, ted mi tam asi dva tydny behal rosomak, prohanel rybare a hryzal kone, az jsem si myslel ze to bude mit chudak za sebou, ale ne, akorat mi zacakal reku krvi, ted ma velka zraneni hlavy a tela a nechce uz zrat na pastve.
Problem je v tom ze mam jen dve podradne zbrane, anvil sice ano, ale skoro zadny material na vyrobu a delat zbrane ze dreva mi prislo trapne. Z mych trpasliku nema o boji nikdo ani paru, z tech nove prichozich jen jeden a to je specialista na balisty apod. (Siege engineer a podobne level 11). Takze drevene meciky a trenovat?
Jinak ti nove prichozi maji horsi naladu (jen content, 80-90, starousedlici jsou happy), vetsinou se flakaji a pocetne prevysuji starousedliky, takze radost z nich moc nemam.
Co je to mit zapnuteho reznika? Nejake prirazeni trpaslika ke konkretni praci? Nebo musi byt postaveny nejaky workshop?
Jinak s tim jidlem to nastesti neni tak kriticke, pri prohlidce skladiste jsem s uzasem zjistil, ze v jednom barelu neni rum nebo jiny chlast jako v ostatnich, ale 7 urybarenych zelv a dalsi ryba
Houbicky rostou, ale jako kukurice v SSSR (jako telegrafni sloupy - tak vysoke? Ne, tak ridce...). Schopneho zahradnika zjevne nemam. Nastavene je to spravne, vsechna obdobi, plump helmet. No, nastesti z jedne houbicky je zjevne nekolik seminek po destilaci, takze seminka pribyvaji, ale velmi pomalu.
S tim mostem je to jiste ze zvednuty ochrani pred strelami? Pak by nebylo nutne stavet zakruty, jak to bylo ukazane v tutorialu, ne?
A co se stane, kdyz prave stoji nepratelska potvora na moste a dam ho vytahnout? Napadla me takova dobra past, ale nevim jestli je realizovatelna
Snad nejakou dobu nikdo nedojde, pevnost je chuda, uz jsem prokopal 7 urovni a jedine co mam je cinnabar, basalt a dacite.
Problem je v tom ze mam jen dve podradne zbrane, anvil sice ano, ale skoro zadny material na vyrobu a delat zbrane ze dreva mi prislo trapne. Z mych trpasliku nema o boji nikdo ani paru, z tech nove prichozich jen jeden a to je specialista na balisty apod. (Siege engineer a podobne level 11). Takze drevene meciky a trenovat?
Jinak ti nove prichozi maji horsi naladu (jen content, 80-90, starousedlici jsou happy), vetsinou se flakaji a pocetne prevysuji starousedliky, takze radost z nich moc nemam.
Co je to mit zapnuteho reznika? Nejake prirazeni trpaslika ke konkretni praci? Nebo musi byt postaveny nejaky workshop?
Jinak s tim jidlem to nastesti neni tak kriticke, pri prohlidce skladiste jsem s uzasem zjistil, ze v jednom barelu neni rum nebo jiny chlast jako v ostatnich, ale 7 urybarenych zelv a dalsi ryba
Houbicky rostou, ale jako kukurice v SSSR (jako telegrafni sloupy - tak vysoke? Ne, tak ridce...). Schopneho zahradnika zjevne nemam. Nastavene je to spravne, vsechna obdobi, plump helmet. No, nastesti z jedne houbicky je zjevne nekolik seminek po destilaci, takze seminka pribyvaji, ale velmi pomalu.
S tim mostem je to jiste ze zvednuty ochrani pred strelami? Pak by nebylo nutne stavet zakruty, jak to bylo ukazane v tutorialu, ne?
A co se stane, kdyz prave stoji nepratelska potvora na moste a dam ho vytahnout? Napadla me takova dobra past, ale nevim jestli je realizovatelna
Snad nejakou dobu nikdo nedojde, pevnost je chuda, uz jsem prokopal 7 urovni a jedine co mam je cinnabar, basalt a dacite.
Uthor- Anonymní
Re: začátečnické dotazy
Rosomák - to je přesně jedno s těch otravných zvířat, kvůli kterým bych si nejradši pořídil lovce (jinak stavím kolem celé pevnosti zeď aby se mi nikdo takovej nepoflakoval - pouze úzkej pás cca 10 dílků od konce mapy nechávám volnej).
Jakákoliv zbraň jiná než dřevěná/tréninková se počítá. S materiálem to občas bývá horší - později se dají od karavan nakupovat železné věci, tavit je a vyrábět ocel (to nejlepší ze "snadno" dostupných).
A ten Siege engineer by u měl byl právě vhodný kandidát na vojína ... A dřevěné mečíky jim po tom fiasku s Foroten beast už radši nedávám (při tréninku se mi ještě nepozabíjeli, tak doufám, že to tak i zůstane ). A místo tréninku je lepší je nechat lovit právě divou zvířenu v okolí pevnosti - podle mě jim pak rychleji rostou expy na zbraň - to mi připomíná další věc - na každou zbraň si zapisují zabité potvory a taky se jim může stát, že se ta zbraň stane "legendární" - bude mít vlastní jméno - a tohle je podle mě lepší, když se to stane s "masterpice steel weapon" než s dřevěným "šidítkem".
Dostanou ti noví taky vlastní pokojík s postelí a bednou ? Jinak náladu ani moc neřeším (až do chvíle, kdy je někdo pořádně naštvanej ...).
Řezník potřebuje mít zapnutý skill Butcher a workshop Butcher's shop (a taky je dobré mít vedle Tanner's shop pro Tannera, který z zpracovává kůže).
Zdvihací most by podle mě měl být brán jako zeď, takže zákrut by neměl být potřeba (resp. zákrutu udělat, protože než dojde ke zvednutí, tak to chvíli trvá a za tu dobu by tě mohli odstřelovat).
S tím taky souvisí použití mostu jako pasti - ano, dá se tak použít, ale problém je právě v tom, že než se některej trp uráčí ho zvednout a než se zvedne, tak ta potvora už může být dávno v pevnosti ...
Jakákoliv zbraň jiná než dřevěná/tréninková se počítá. S materiálem to občas bývá horší - později se dají od karavan nakupovat železné věci, tavit je a vyrábět ocel (to nejlepší ze "snadno" dostupných).
A ten Siege engineer by u měl byl právě vhodný kandidát na vojína ... A dřevěné mečíky jim po tom fiasku s Foroten beast už radši nedávám (při tréninku se mi ještě nepozabíjeli, tak doufám, že to tak i zůstane ). A místo tréninku je lepší je nechat lovit právě divou zvířenu v okolí pevnosti - podle mě jim pak rychleji rostou expy na zbraň - to mi připomíná další věc - na každou zbraň si zapisují zabité potvory a taky se jim může stát, že se ta zbraň stane "legendární" - bude mít vlastní jméno - a tohle je podle mě lepší, když se to stane s "masterpice steel weapon" než s dřevěným "šidítkem".
Dostanou ti noví taky vlastní pokojík s postelí a bednou ? Jinak náladu ani moc neřeším (až do chvíle, kdy je někdo pořádně naštvanej ...).
Řezník potřebuje mít zapnutý skill Butcher a workshop Butcher's shop (a taky je dobré mít vedle Tanner's shop pro Tannera, který z zpracovává kůže).
Zdvihací most by podle mě měl být brán jako zeď, takže zákrut by neměl být potřeba (resp. zákrutu udělat, protože než dojde ke zvednutí, tak to chvíli trvá a za tu dobu by tě mohli odstřelovat).
S tím taky souvisí použití mostu jako pasti - ano, dá se tak použít, ale problém je právě v tom, že než se některej trp uráčí ho zvednout a než se zvedne, tak ta potvora už může být dávno v pevnosti ...
Rendorf- rádce trpaslíků
- Poèet pøíspìvkù : 91
Join date : 04. 10. 10
Re: začátečnické dotazy
Ještě k tomu Wagonu. Měl by jít zrušit jako budova tedy: [q]-[x] (a musí to udělat Carpenter)Rendorf napsal:4) Dá. Ale je to přes "zrušit budovu"
Rendorf- rádce trpaslíků
- Poèet pøíspìvkù : 91
Join date : 04. 10. 10
Re: začátečnické dotazy
Dik za odpovedi a dalsi tipy. Toho reznika zkusim. Wagon uz se mi podarilo rozebrat. Novi trpaslici dostanou sve postele (akorat se jim musi vykopat prostory, rube to jeden trpaslik a druhy mu jen obcas odvazi kameny a mam rozplanovano v sesti patrech najednou, ale carpenter koneckoncu taky bud nestiha nebo nestiha woodcutter), ze maji mit nejakou bednu, ale slysim prvne. Myslel jsem ze staci mistnost s prirazenou posteli a pak stul a zidle v jidelne.
Siege engineer je urcite expert pres balisty a podobne veci, ale o souboji na blizko nevi nic a balistu po ruce nemam Snad stihnu udelat trade depot a nejake vyrobky na vymenu aspon do podzimu, jinak se k materialu pro zbrane nedostanu. Ja si to predstavoval jako hurvinek valku, ze zacnu kopat a narazim na zeleznou rudu.. ale ono je to zatim v tomhle ohledu dost realisticke, kopu jen bezne horniny.
Asi udelam novy vchod, od vstupu do jeskyne mam dlouhou chodbu, po jedne strane pokoje trpasliku a kuchyn s pruchodem do jidelny, na druhe carpentera, still, farmu a sklad jidla, kdybych vcas nevytahl most, tak by fakt mohl nekdo skoncit jako jehelnicek, pripadne by mi utocnici obsadili zivotne dulezite mistnosti
Jeste jedna vec.. kdyz se zazdim, tak mi to neprobouraji? Ani trollove?
Siege engineer je urcite expert pres balisty a podobne veci, ale o souboji na blizko nevi nic a balistu po ruce nemam Snad stihnu udelat trade depot a nejake vyrobky na vymenu aspon do podzimu, jinak se k materialu pro zbrane nedostanu. Ja si to predstavoval jako hurvinek valku, ze zacnu kopat a narazim na zeleznou rudu.. ale ono je to zatim v tomhle ohledu dost realisticke, kopu jen bezne horniny.
Asi udelam novy vchod, od vstupu do jeskyne mam dlouhou chodbu, po jedne strane pokoje trpasliku a kuchyn s pruchodem do jidelny, na druhe carpentera, still, farmu a sklad jidla, kdybych vcas nevytahl most, tak by fakt mohl nekdo skoncit jako jehelnicek, pripadne by mi utocnici obsadili zivotne dulezite mistnosti
Jeste jedna vec.. kdyz se zazdim, tak mi to neprobouraji? Ani trollove?
Uthor- Anonymní
Re: začátečnické dotazy
Tu bednu možná ani tak nepotřebují. Já když už jsem nevěděl co by, tak jsem ji udělal, protože někteří měli hromadu věcí poházenou po pevnosti (v lepším případě pouze po pokoji) a s bednou si je do ní alespoň trochu uklidili.
Siege engineer asi o boji moc neví, ale stejně tak neví o žádné jiné lépe využitelné profesi (kromě nošení materiálu), takže proč ho nevytrénovat právě pro boj ?
Ruda je občas problém. Na některých mapách jsem měl hromadu magnetitu přímo v horní vrstvě, že jsem ho ani nestačil tavit a na jiné mapě jsem ji musel tavit z krámů od karavan.
Zeď by neměl probourat ani troll ani Forgoten Beast (jinak bych měl občas docela nepříjemný problém ...).
P.S. Na výměnu od karavan obvykle nabízím kvalitní jídlo, takže sklad jídla není přecpanej a nehnijí mi tam nespotřebované kusy.
Ale je potřeba mít zvířata na stejky, nějaké koření a dobrého šéfkuchaře
Siege engineer asi o boji moc neví, ale stejně tak neví o žádné jiné lépe využitelné profesi (kromě nošení materiálu), takže proč ho nevytrénovat právě pro boj ?
Ruda je občas problém. Na některých mapách jsem měl hromadu magnetitu přímo v horní vrstvě, že jsem ho ani nestačil tavit a na jiné mapě jsem ji musel tavit z krámů od karavan.
Zeď by neměl probourat ani troll ani Forgoten Beast (jinak bych měl občas docela nepříjemný problém ...).
P.S. Na výměnu od karavan obvykle nabízím kvalitní jídlo, takže sklad jídla není přecpanej a nehnijí mi tam nespotřebované kusy.
Ale je potřeba mít zvířata na stejky, nějaké koření a dobrého šéfkuchaře
Rendorf- rádce trpaslíků
- Poèet pøíspìvkù : 91
Join date : 04. 10. 10
Re: začátečnické dotazy
Tak s tou zdi je to super (ale pak nechapu, proc tolik lidi konci, kdyz je odriznuti od sveta tak jednoduche).
Ten siege engineer ma i dalsi (a dulezite) znalosti, ale je fakt ze ty vyuziju pozdeji.. takze jsem ho jmenoval velitelem milice, dal mu medenou sekeru a dreveny stit a taky mistnost s posteli a najednou mel happines na 150. Akorat nevim, jak ho mam presvedcit, aby si vzal kostenou helmu misto capky, ale to uz je detail. Dam mu partaky s kamennymi meci (nic lepsiho uz fakt neni) a poslu ho na kapybaru, ktera je v DF narozdil od realneho sveta agresivni potvora, snad to prezije
Po zbudovani reznictvi sel okamzite do extaze dalsi trpaslik, ktery se toho ujmul, porazka zvirat trochu nastvala dva trpasliky, ale ne moc, zato vsem ostatnim to zvedlo naladu, asi jim maso chybelo Jediny kdo nakonec zustal s happines pod 100 je jedno dite... BTW zkusil jsem mu vyrobit kacenku z kosti toho kone, ale nevim jak mu tu hracku dat..ale to je taky detail
Bohuzel jsem narazil na dva problemy, ktere nevim jak resit. Prvni je zabezpeceni dveri proti zviratum. Neni pravda, jak se rikalo v tutorialu, ze za dvere nevlezou. Vlezou (a to i jeden velky tlusty pes) a musi se to specialne oznacit, aby to nebylo pet passable. To jsem udelal u skladu jidla, reznictvi a kuchyne, ale po chvili jsem zjistil, ze kocky tam stejne vlezou. Takze nechapu - nejaky bug?
Druha vec je taky dost divna - mam mistnost jako jidelnu, nanosil jsem tam stoly a zidle, ale jen jeden stul nekomu patri. Kdyz zkusim priradit druhy (at uz je to kterykoli), tak za prve musim urcit znova mistnost jako jidelnu, za druhe ji znova nastavit jako meeting room a za treti, po assignovani se vzdycky priradi ne jeden, ale hned dva trpaslici (zkousel jsem ruzne). Setkali jste se s tim nekdo?
Ten siege engineer ma i dalsi (a dulezite) znalosti, ale je fakt ze ty vyuziju pozdeji.. takze jsem ho jmenoval velitelem milice, dal mu medenou sekeru a dreveny stit a taky mistnost s posteli a najednou mel happines na 150. Akorat nevim, jak ho mam presvedcit, aby si vzal kostenou helmu misto capky, ale to uz je detail. Dam mu partaky s kamennymi meci (nic lepsiho uz fakt neni) a poslu ho na kapybaru, ktera je v DF narozdil od realneho sveta agresivni potvora, snad to prezije
Po zbudovani reznictvi sel okamzite do extaze dalsi trpaslik, ktery se toho ujmul, porazka zvirat trochu nastvala dva trpasliky, ale ne moc, zato vsem ostatnim to zvedlo naladu, asi jim maso chybelo Jediny kdo nakonec zustal s happines pod 100 je jedno dite... BTW zkusil jsem mu vyrobit kacenku z kosti toho kone, ale nevim jak mu tu hracku dat..ale to je taky detail
Bohuzel jsem narazil na dva problemy, ktere nevim jak resit. Prvni je zabezpeceni dveri proti zviratum. Neni pravda, jak se rikalo v tutorialu, ze za dvere nevlezou. Vlezou (a to i jeden velky tlusty pes) a musi se to specialne oznacit, aby to nebylo pet passable. To jsem udelal u skladu jidla, reznictvi a kuchyne, ale po chvili jsem zjistil, ze kocky tam stejne vlezou. Takze nechapu - nejaky bug?
Druha vec je taky dost divna - mam mistnost jako jidelnu, nanosil jsem tam stoly a zidle, ale jen jeden stul nekomu patri. Kdyz zkusim priradit druhy (at uz je to kterykoli), tak za prve musim urcit znova mistnost jako jidelnu, za druhe ji znova nastavit jako meeting room a za treti, po assignovani se vzdycky priradi ne jeden, ale hned dva trpaslici (zkousel jsem ruzne). Setkali jste se s tim nekdo?
Uthor- Anonymní
Re: začátečnické dotazy
Zazdít se před světem, je přece tak zbabělé ...
Jj, děckám se nezavděčíš (a já to snad ani nezkoušel) - možná zkus vodopád .
U dveří bys měl nastavit "Keep tightly closed", aby jimi nechodili zvířata (ale pokud jimi prochází trpaslík, který je otevře, tak se stane, že jimi zároveň projdou i zvířata - to není bug, to je "featura" .
Se stolem a dvouma přiřazenýma trpama jsem se nesetkal (nebo si toho nevšiml).
Jj, děckám se nezavděčíš (a já to snad ani nezkoušel) - možná zkus vodopád .
U dveří bys měl nastavit "Keep tightly closed", aby jimi nechodili zvířata (ale pokud jimi prochází trpaslík, který je otevře, tak se stane, že jimi zároveň projdou i zvířata - to není bug, to je "featura" .
Se stolem a dvouma přiřazenýma trpama jsem se nesetkal (nebo si toho nevšiml).
Rendorf- rádce trpaslíků
- Poèet pøíspìvkù : 91
Join date : 04. 10. 10
Re: začátečnické dotazy
Ad stůl a dva trpaslíci - pokud je trpaslík A a trpaslík B v požehnaném stavu manželském, tak cokoliv, co přidělíš trpaslíku A patří i trpaslíku B a vice versa.
Trpaslici & zvirata/mazlicci
Osvedcilo se mi oznacit casti mapy jako pastviny a tem priradit zvirata. Dokud je nevyplasi neco agresivniho (trpaslici se nepocitaji mezi agresivni dokud nedostanou tantricky zazitek ), tak Ti z pastviny neutecou. BOhuzel, kocky a psi se radi "urvou" z pastviny, nastesti po nich pomerne rychle vystartuje nejaky volny trpaslik a tahne je zpet do patricne pastviny.
P.A.- Anonymní
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru